Cultura

Josep Julien, premi Quim Masó

El dramaturg, director, actor i docent Josep Julien i Ros (Barcelona, 1966) va rebre ahir al vespre, a la sala La Planeta de Girona, el 15è Premi Quim Masó a la producció teatral en català, pel projecte Bonobo. El guanyador rebrà 40.000 euros per a la producció de l’espectacle, que s’estrenarà en el Temporada Alta 2022 i farà temporada al Teatre Nacional de Catalunya. Els altres projectes finalistes d’aquesta edició són Beuré de la teva aigua, de Dobrin Plamenov, i Morfina, d’Erik Frosberg.

Escrita i dirigida per Josep Julien, Bonobo parteix de la vivència personal de l’autor, que vivia a poca distància d’on es va abatre el conductor que va ocasionar l’atemptat de la Rambla de Barcelona, l’estiu del 2017. Bonobo relata la història de Fadi, un jove de 20 anys nascut en un poble fictici del Ripollès. L’obra transcorre en una sala d’interrogatoris d’una comissaria de policia i narra els fets que han portat el personatge principal fins allà. El protagonista desgrana el procés de radicalització gihadista al qual s’ha vist sotmès i que ha estat a punt d’acabar en tragèdia: un esdeveniment imprevist en una gasolinera, a partir de l’encontre amb una jove prostituta, canviarà els seus plans.

Al novembre, Josep Julien ja va rebre el XXIX Premi SGAE de Teatre Jardiel Poncela pel text de Bonobo, que va ser publicat per la Fundació SGAE. Abans, Julien ja havia escrit quatre textos teatrals (Absolutament lluny, Aitta Split, Sex n’drugs n’Johan Cruyff i Hong Kong Haddock), els quals també han rebut diversos reconeixements.

El premi Quim Masó està patrocinat pel TNC, la Diputació de Girona, Ribas-Álvarez, l’Ajuntament de Girona, Bitò i el Temporada Alta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’escriptor novaiorquès Don Winslow guanya el XVII Premi Pepe Carvalho

barcelona
PILARÍN BAYÉS
Il·lustradora

“Mil vegades un editor m’ha fet confiança”

barcelona
Billy Bragg
MÚSIC

“La definició americana de ‘llibertat’ ha esdevingut predominant”

BARCELONA
opinió

Gaudí i l’avantguarda francesa

Historiador de l’art
opinió

‘Stella splendens’

Historiadora de l’art
Crítica
òpera

Repetició amb escassa diferència

Pere Bellès invita a pensar la cabana com a espai mental

Salt

Qüestió pendent

Barcelona

El Museu de l’Empordà dissol fronteres

Figueres